De vernieuwing van de A10 Zuid start met de grootschalige reconstructie van knooppunt De Nieuwe Meer. Om de veiligheid en doorstroming op de weg te vergroten wordt vanaf dit knooppunt doorgaand verkeer van bestemmingsverkeer gescheiden. Het aantal rijstroken wordt uitgebreid van vier naar zes per rijrichting. Om dit mogelijk te maken worden veertien viaducten aangepakt en wordt een geheel nieuwe fly-over gebouwd van de A10 Zuid naar de A4, door de bouwcombinatie TriaX
Veel werkzaamheden worden aan en langs de A10 worden uitgevoerd tijdens de zogenaamde buitendienststellingen, waarbij rijstroken volledig buitendienst gesteld zijn. Busker heeft tijdens 1 van de buitendienststellingen die 16 dagen aaneengesloten duurde haar steentje mogen bijdragen.
T.b.v. van een nieuwe fly-over is vanuit de oogpunten veiligheid en bereikbaarheid door de opdrachtgever TriaX besloten om tijdens een 16 daagse buitendienststelling 2 steunpunten volledig te realiseren. Om dit te bewerkstelligen is 16 dagen 24/7 gewerkt, waarbij Busker onder tijddruk in 5 dagen & 4 nachten 2 stuks bouwkuipen heeft gerealiseerd. Om belasting op omliggende infrastructuur te minimaliseren zijn de damwanden hoogfrequent getrild in combinatie met fluïderen.






