Dankzij deze oplossing wordt voorkomen dat de dijken van de Amstel doorbreken en worden inwoners van het Amstel stroomgebied beschermd. De noodinlaat wordt alleen ingezet als uiterste maatregel bij extreme omstandigheden, wat minder dan eens in de 100 jaar voorkomt.

In samenwerking met de fa. Kleywegen heeft Busker B.V. heeft Busker B.V. mogen ondersteunen in het funderingswerk, te weten een gestempelde bouwkuip en funderingspalen.

Ook het leveren & aanbrengen van het hardhouten remmingwerk voor het gemaal behoort tot de scope van Busker.

Wat dit project extra bijzonder maakt is dat er door Waternet verschillende SEB-Eisen op materieelinzet van toepassing zijn verklaard. Bijvoorbeeld het elektrische (funderings)machines & een maximaal transportgewicht van 12 ton.    

De oplossing is gevonden door al het zwaar materieel over water aan te voeren, middels eigen schepen en koppelpontons van Busker. Op locatie is door Busker een tijdelijke RoRo-constructie gerealiseerd om het benodigde materieel ook op de wal in te kunnen zetten. Onze werf te Woerdenseverlaat fungeerde perfect als HUB om met ons werkschip de damwanden, staalconstructies & betonpalen op projectlocatie aan te voeren.